De ultieme sociale media strategie voor bedrijven.

Het is cruciaal voor bedrijven om zichtbaar te zijn op sociale media. Veel bedrijven richten zich voornamelijk op betaalde advertenties, omdat dit een snelle manier is om bereik te genereren en doelgroepen te bereiken. Toch ontstaat er pas een krachtige sociale media strategie wanneer betaalde advertenties worden ondersteund door organische content.

Wat is organische content?

Organische content verwijst naar de posts, video’s en verhalen waarbij geen betaling nodig is. Het doel van deze content is om je doelgroep te engageren, informeren en inspireren. Door waardevolle en relevante informatie te delen, bouw je een sterke band op met je volgers en versterk je de geloofwaardigheid van je merk. Deze posts kunnen gaan over updates, reviews, nieuws, trends of educatieve posts die de expertise van je bedrijf benadrukken.

Wat zijn Meta-advertenties?

Meta biedt verschillende advertentiemogelijkheden via Facebook en Instagram. Deze advertenties verschijnen in de feed en verhalen van gebruikers als statische of dynamische beelden. Betaalde advertenties maken het voor bedrijven mogelijk om hun producten of diensten te promoten door specifieke doelgroepen te targeten op basis van demografische gegevens, interesses en online gedrag. Dit zal in de toekomst steeds moeilijker worden doordat de third-party cookies gaan verdwijnen.

Hoe werken organische content en Meta-advertenties samen?

Verhoogde geloofwaardigheid, vertrouwen en engagement
Organische content zorgt ervoor dat je bedrijf authentiek blijft. Wanneer gebruikers je content regelmatig zien, bouwen ze vertrouwen op in je merk, hierdoor bouw je een community op met deze mensen. Dit zorgt ervoor dat deze meer geneigd zijn om te reageren op je betaalde advertenties, omdat ze je merk al kennen. 

Een geüpdatet profiel
Het is belangrijk dat je profiel up-to-date is. Wanneer gebruikers op je Meta advertentie klikken, willen ze recente posts en actuele informatie zien. Een goed onderhouden profiel met regelmatige updates zorgt ervoor dat je geloofwaardigheid en professionaliteit worden versterkt.

Betere targeting en retargeting
Door organische content te gebruiken, kun je waardevolle inzichten verzamelen over je publiek. Deze inzichten kunnen achteraf helpen om je Meta advertenties nauwkeuriger op te zetten omdat je al weet welke doelgroep interesse heeft in jouw bedrijf. Bovendien kun je gebruikers die al interactie hebben gehad, eenvoudig retargeten met specifieke advertenties. 

Verbeterde merkherkenning
Door consistent organische content te delen, blijft je bedrijf top-of-mind bij je publiek. Als ondernemer heb je vaak geen tijd of inspiratie om consistent te posten. Wij nemen jouw sociale media uit handen, zodat je merk of bedrijf altijd zichtbaar blijft. 

Kies krachtig

Kortom, het combineren van organische content met je betaalde advertenties is de beste aanpak: het verhoogt je geloofwaardigheid, vertrouwen en engagement, zorgt voor een geüpdatet profiel, betere targeting en retargeting en verbetert de merkherkenning.

Wil jij dat er consistent gepost wordt op jouw sociale media? Neem contact op met ons en ontdek wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen.

Deel dit artikel

Geschreven door Anke Dewin
get in touch

Klaar voor de volgende stap?

Wil jij je digitale marketing naar een hoger niveau te tillen? Boek een gratis (online) kennismakingsgesprek. Liever onmiddellijk een fysieke afspraak, neem dan contact met ons op. Samen zetten we de eerste stappen op weg naar groei.
blijf up to date!

Volg ons op sociale media